Rudi’s weergave van de brainstormavond, 10 januari, 2018 bij Diny
1. Tijd
- kinderen, sport, hobby’s, werk en sociaal leven: het aanbod moet dus heel goed zijn willen ze andere activiteiten er voor opgeven
- zondagmiddag is ideaal
- zaterdagmiddag doe en leeractiviteiten, mits er kinderopvang is
2. Verwachtingen
- Inspelen op de actualiteit (politiek, Trump & Jeruzalem, …)
- Inspirerend, men wil iets leren
- Interessante doe activiteiten
- Bekende mensen, die interesse wekken
3. Suggesties
- Reserveer avonden om actualiteit te kunnen invoegen
- Een goede inleider (trekker); geeft ook argument om je vrienden mee te vragen
- Gekaderde gespreksavonden, met groepjes
- Wanneer we meer digitaal gaan communiceren, help ouderen daarbij
- Opvang van kinderen als het (bijvoorbeeld) zaterdag is
4. Voorkeuren
- Liever lezingen dan films
- Actief boven passief (bijvoorbeeld workshops, excursies, handlettering, koken,…)
- Leren van ‘professional’ of bekend persoon
- Leren van elkaar, op basis van tekst uit de bijbel of coachvraag
- Dagen:
- Maandag is niet geschikt
- Dinsdag veel concurrente activiteiten
- Woensdag en donderdag OK, maar denk aan werktijden/kinderen
- Vrijdag alleen als het heel bijzonder is
- Zaterdag als er kinderopvang is
- Zondagmiddag, met gezin of opvang
- Tijdstippen in de avond:
- Half 8 of 8 uur is ok
- Duidelijke eindtijd (ivm oppas etc)
- Effectief tijd gebruik: stipt beginnen en eindigen, niet de tijd weg laten leuteren
5. Communicatie
- Bij nader inzien zijn er best interessante activiteiten, maar ze waren niet bekend
- Digitaal communiceren (FB, nieuwsbrief, website etc) , boekjes en (Barneveldse)krant lezen we ‘niet’
- Liever Vlogs dan BLogs (je moet het in 2 minuten ‘verkopen’; teksten weken niet)
- Social media om activiteiten onder de aandacht te brengen
- Benut bestaande digitale kanalen (Barneveld centrum, B Rommelmarkt, …)
- Herhaal, herhaal; niet 1 x per jaar een boekje, maar ook niet overvoeren
- Workshop Vloggen (Hanne en Wu ??) zowel om de communicatie te verbeteren en als interessante activiteit
- FB promotie (advertentie kopen om mensen buiten de kerk te bereiken bij special events)
- Pop-up ‘uitmarkt’ op kerkplein
- Spits hardcopy communicatie toe op de bekende groep, verder digitaal
- Splits boekje op in meerder folders
- Geef duidelijk de doelgroep aan (bijvoorbeeld leeftijd)
6. Betrokkenheid
- Is groot als het om verantwoordelijkheid en projecten gaat, niet vaste structuren die beperken (zoals commissies)
7. Algemeen
- Familie/ Gezinsdiensten;
- Verbeter alles rond kinderen (maak dat kinderen graag willen ipv moeten).
- Geen aansluiting bij mensen bij de koffie na de dienst/viering
- Mijn vrienden gaan niet (dit argument komt overal een beetje terug)
- We zijn niet actief, wel betrokken, maar al we persoonlijk gevraagd worden, willen we wel wat doen
- Je doopt, doopgroep leuk, maar wat dan … geen andere jonge ouders waarmee je ervaring en kennis kunt uitwisselen; er is discontinuiteit
- Wel belangrijk te geloven, maar wat brengt de kerk mij?
- Het is wel heerlijk om de kerk te zijn, maar ik heb de kerk niet nodig om te geloven
- Mens tot mens betrokkenheid, maar geen aansluiting
Hele duidelijke samenvatting van de avond! Als we nog ergens mee kunnen helpen doen we dat graag! Gr Johan en Yvonne
LikeLike