Klankgroep

Rudi’s weergave van de brainstormavond, 10 januari, 2018 bij Diny

1.    Tijd

  1. kinderen, sport, hobby’s, werk en sociaal leven: het aanbod moet dus heel goed zijn willen ze andere activiteiten er voor opgeven
  2. zondagmiddag is ideaal
  3. zaterdagmiddag doe en leeractiviteiten, mits er kinderopvang is

2.    Verwachtingen

  1. Inspelen op de actualiteit (politiek, Trump & Jeruzalem, …)
  2. Inspirerend, men wil iets leren
  3. Interessante doe activiteiten
  4. Bekende mensen, die interesse wekken

3.    Suggesties

  1. Reserveer avonden om actualiteit te kunnen invoegen
  2. Een goede inleider (trekker); geeft ook argument om je vrienden mee te vragen
  3. Gekaderde gespreksavonden, met groepjes
  4. Wanneer we meer digitaal gaan communiceren, help ouderen daarbij
  5. Opvang van kinderen als het (bijvoorbeeld) zaterdag is

4.    Voorkeuren

  1. Liever lezingen dan films
  2. Actief boven passief (bijvoorbeeld workshops, excursies, handlettering, koken,…)
  3. Leren van ‘professional’ of bekend persoon
  4. Leren van elkaar, op basis van tekst uit de bijbel of coachvraag
  5. Dagen:
    • Maandag is niet geschikt
    • Dinsdag veel concurrente activiteiten
    • Woensdag en donderdag OK, maar denk aan werktijden/kinderen
    • Vrijdag alleen als het heel bijzonder is
    • Zaterdag als er kinderopvang is
    • Zondagmiddag, met gezin of opvang
  6. Tijdstippen in de avond:
    • Half 8 of 8 uur is ok
    • Duidelijke eindtijd (ivm oppas etc)
  7. Effectief tijd gebruik: stipt beginnen en eindigen, niet de tijd weg laten leuteren

5.    Communicatie

  1. Bij nader inzien zijn er best interessante activiteiten, maar ze waren niet bekend
  2. Digitaal communiceren (FB, nieuwsbrief, website etc) , boekjes en (Barneveldse)krant lezen we ‘niet’
  3. Liever Vlogs dan BLogs (je moet het in 2 minuten ‘verkopen’; teksten weken niet)
  4. Social media om activiteiten onder de aandacht te brengen
  5. Benut bestaande digitale kanalen (Barneveld centrum, B Rommelmarkt, …)
  6. Herhaal, herhaal; niet 1 x per jaar een boekje, maar ook niet overvoeren
  7. Workshop Vloggen (Hanne en Wu ??) zowel om de communicatie te verbeteren en als interessante activiteit
  8. FB promotie (advertentie kopen om mensen buiten de kerk te bereiken bij special events)
  9. Pop-up ‘uitmarkt’ op kerkplein
  10. Spits hardcopy communicatie toe op de bekende groep, verder digitaal
  11. Splits boekje op in meerder folders
  12. Geef duidelijk de doelgroep aan (bijvoorbeeld leeftijd)

6.    Betrokkenheid

  1. Is groot als het om verantwoordelijkheid en projecten gaat, niet vaste structuren die beperken (zoals commissies)

7.    Algemeen

  1. Familie/ Gezinsdiensten;
  2. Verbeter alles rond kinderen (maak dat kinderen graag willen ipv moeten).
  3. Geen aansluiting bij mensen bij de koffie na de dienst/viering
  4. Mijn vrienden gaan niet (dit argument komt overal een beetje terug)
  5. We zijn niet actief, wel betrokken, maar al we persoonlijk gevraagd worden, willen we wel wat doen
  6. Je doopt, doopgroep leuk, maar wat dan … geen andere jonge ouders waarmee je ervaring en kennis kunt uitwisselen; er is discontinuiteit
  7. Wel belangrijk te geloven, maar wat brengt de kerk mij?
  8. Het is wel heerlijk om de kerk te zijn, maar ik heb de kerk niet nodig om te geloven
  9. Mens tot mens betrokkenheid, maar geen aansluiting

 

 

 

 

 

Eén reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s